fbpx
OPDRACHT – Persoonlijke thema’s

OPDRACHT – Persoonlijke thema’s

Misschien denk je nu “hoezo over mij? Het gaat toch over mijn bedrijf? Maar mensen doen zaken met mensen. Door persoonlijke interesses mee te nemen in je communicatie, krijgen mensen een beeld en gevoel bij wie je bent en kunnen ze je op die manier al leren kennen en een klik met je krijgen. Uiteindelijk gaat het in je bedrijf ook om wie jij bent, mensen komen bij jou, omdat ze het je gunnen en een klik met je hebben.

Hoe gaaf is het als je klanten aantrekt die dezelfde kernwaarden en mindset hebben als jij? En hoe groot is de kans dat ze een klik met je hebben en voor jou kiezen?

Precies!😉

Moet je dan alles over jezelf vertellen en laten zien? Nee zeker niet. Het moet altijd goed voelen om te delen.

Beantwoord de volgende vragen en maak daar een lijstje van:

  1. Wat is typisch iets voor jou? Wat maakt, jou? Als je nu aan een vriend of vriendin zou vragen “wat is nou typisch iets voor mij” wat zou diegene dan antwoorden?
    Ben jij bijvoorbeeld een vegetariër, een koffieleut of een fanatieke sporter? Spaar je modelauto’s, vind je het heerlijk om te haken of ben je gek op je kat?
  2. Wat is het allerbelangrijkste in je leven?
    Iets wat je koestert, wat je meest waardevolle ‘bezit’ is. Denk hierbij aan je kinderen of familie. Of je oldtimer, je hond of misschien wel je bedrijf?
  3. Wat streef jij na, wat is je groter doel?
    Denk hierbij aan vrijheid, rust, gezondheid, onafhankelijkheid, geluk, je passie volgen, een bijdrage leveren aan de wereld.

Nu je een lijst hebt met hoofdthema’s uit jouw leven, kies bij elke vraag 1 onderwerp die je gaat meenemen in je communicatie.